You are here

Indkøbsordning til ældre

Kommunen har indgået aftale med to leverandører af dagligvarer, som leverer varer til døren til de af kommunens borgere, der ikke selv har mulighed for at foretage sine ugentlige indkøb.

Dermed får hjemmehjælperne mere tid til at være ”varme hænder”, dvs. tid til mere omsorg og pleje blandt kommunens ældre borgere.

For at sikre det frie valg for borgeren, har kommunen indgået aftale med to leverandører, Intervare A/S og Egebjerg Købmandsgård A/S, som begge pakker og leverer dagligvarerne til sine kunder.
 

Bestilling af varer
Borgeren kan enten selv ringe op og bestille varer eller vælge at blive ringet op på et fast tidspunkt af en personlig indkøber, som dermed tager imod bestillingen over telefonen. Hvis der er behov for det kan hjemmehjælperen også hjælpe med bestillingen. Der er endvidere mulighed for selv at bestille direkte fra internettet.

Der er desuden ingen vægtbegrænsning på bestillingen, som der var tidligere, hvor hjemmehjælperen skulle bære varerne hjem.

Betalingen foregår via betalingsservice, så man ikke behøver at bekymre sig om at have kontanter klar til betalingen. Derudover bliver varerne leveret på et fast tidspunkt hver uge, som borgeren selv aftaler med firmaet, og det er altid den samme chauffør – eller eventuelt hans faste afløser – der bringer varerne, hvilket er med til at give tryghed.

Chaufføren bærer varerne helt ind i køkkenet og sætter køle- og frysevarer på plads, hvis man har brug for det. Chaufføren tager også imod returflasker og afregner panten kontant.

Kvalitetsstandarder - Indkøb

Kontakt

Sidst opdateret 23.07.2015