Vallensbæk Kommune er arbejdsplads for godt 1.300 medarbejdere og ledere med mange forskellige faggrupper, der varetager mange forskellige funktioner fordelt på matrikler i hele kommunen, bl.a. skoler, rådhus, daginstitutioner, Vej og Park og ældrepleje.
Vallensbæk er en kommune, hvor der er kort vej fra ord til handling. Hver dag arbejder vi for, at vi både efterlever udviklingsstrategiens delvisioner, men også den overordnede vision om at gøre plads til det hele menneske i fremtidens boligby.
Læs hele udviklingsstrategien.
Vi har fuldt fokus på kerneopgaven, og vi ser os selv som en del af et fællesskab med én vigtig, fælles mission: Nemlig at servicere borgerne og realisere de mål, politikerne har opstillet for vores arbejde.
Det gør vi ved at bruge vores faglighed og have fokus på dialog, relationer og netværk mellem ledere, medarbejdere, borgere, politikere, erhverv, foreninger og andre samarbejdsparter.
Vi arbejder med udgangspunkt i vores fælles og faglige mål, vi tænker helhedsorienteret og arbejder på tværs og i netværk ud af organisationen. Og vi er klar på at tilpasse vores arbejde og organisation, så vi hele tiden kan løse vores opgaver i takt med, at de udvikler sig.
En politisk styret organisation
Vallensbæk Kommune er en politisk styret organisation, hvor det er kommunalbestyrelsen, der udpeger retningen og sætter mål for den kommunale drift og udvikling.
Borgmesteren er administrationens øverste daglige leder. Og direktionen har det overordnede ansvar for koordinering, udvikling og strategier for den samlede kommunale organisation, herunder økonomi, personale, ledelse og politisk servicering.
I Vallensbæk Kommune består direktionen af kommunaldirektøren og to direktører.
Find mere viden om, hvordan vi er organiseret i Vallensbæk Kommune.