You are here

Byggesagsbehandling

  • Sagsbehandler

    Fotograf: Arkiv

    Sagsbehandlingstiden er 4 uger fra vi har modtaget alt materiale i ansøgningen om byggetilladelse.

Se vores sagsbehandlingstid og procedurer for byggesagsbehandling.

For anmeldelse af byggearbejde gælder det, at du kan gå i gang med arbejdet, hvis du ikke har hørt fra kommunen inden 14 dage (plus et par dage til postekspedition).

For ansøgninger om byggetilladelse er sagsbehandlingstiden 4 uger fra vi har modtaget alt materiale i sagen.

Hvis din ansøgning opfylder kriterierne for straksbehandling, kan din byggesag behandles på tre arbejdsdage. Læs mere om straksbehandling her.

Senest 14 dage efter vi har modtaget din ansøgning, vil du få oplyst, hvem der er din sagsbehandler. Du kan derfor altid kontakte sagsbehandleren og få oplyst det konkrete forløb af din byggesag.

Kommunens behandling af din sag

Når vi modtager en byggeansøgning foretager vi en første gennemgang af sagen, hvor vi konstaterer, hvad der umiddelbart mangler, for at vi kan behandle byggesagen. I løbet af 14 dage modtager du et brev, der oplyser om eventuelle mangler i ansøgningsmaterialet samt navnet på din sagsbehandler.

Hvis du derfor har fået et brev om ting vi mangler til byggesagen, er du selv med til at påvirke, hvornår du modtager en tilladelse til dit byggeri, da sagen først bliver behandlet, når vi modtager det supplerende materiale.

Digital byggesag

I Byg og Miljø kan du ansøge om byggetilladelse og anmelde dit byggeri digitalt.

Når du skal ansøge om en byggetilladelse eller anmelde dit byggeri, giver Byg og Miljø dig et overblik over, hvilken information og dokumentation kommunen skal bruge for at behandle din sag. Undervejs får du en målrettet hjælp til de mest almindelige aktiviteter inden for byggeri, du som borger vil have brug for at søge tilladelse til.

Du får besked, når der er henvendelser eller afgørelser fra os.

Kontakt

Vallensbæk Stationstorv 100
2665 Vallensbæk Strand
Tlf 4797 4000
Vagt 2673 7225
Sidst opdateret 01.08.2016