You are here

Byggesagsbehandling

  • Sagsbehandler

    Fotograf: Arkiv

Se vores sagsbehandlingstid og procedurer for byggesagsbehandling

For ansøgninger om byggetilladelse er sagsbehandlingstiden maks. 4 uger fra vi har modtaget alt materiale i sagen.

Hvis din ansøgning opfylder kriterierne for straksbehandling, kan din byggesag behandles på tre arbejdsdage. Læs mere om straksbehandling her.

I løbet af et par dage efter vi har modtaget din ansøgning, vil du få oplyst, hvem der er din sagsbehandler. Du kan derfor altid kontakte sagsbehandleren og få oplyst det konkrete forløb af din byggesag.

Kommunens behandling af din sag

Når vi modtager en byggeansøgning foretager vi en første gennemgang af sagen, hvor vi konstaterer, hvad der umiddelbart mangler, for at vi kan behandle byggesagen. I løbet af få dage modtager du et brev, der oplyser om eventuelle mangler i ansøgningsmaterialet samt navnet på din sagsbehandler.

Hvis du derfor har fået et brev om ting vi mangler til byggesagen, er du selv med til at påvirke, hvornår du modtager en tilladelse til dit byggeri, da sagen først bliver behandlet, når vi modtager det supplerende materiale.

Digital byggeansøgning

I Byg og Miljø kan du ansøge om byggetilladelse digitalt.

Når du skal ansøge om en byggetilladelse, giver Byg og Miljø dig et overblik over, hvilken information og dokumentation kommunen skal bruge for at behandle din sag. Undervejs får du en målrettet hjælp til de mest almindelige aktiviteter inden for byggeri, du som borger vil have brug for at søge tilladelse til.

Du får besked, når der er henvendelser eller afgørelser fra os.

Kontakt

Vallensbæk Stationstorv 100
2665 Vallensbæk Strand
Tlf 4797 4000
Vagt 2673 7225
Sidst opdateret 09.10.2017