Vallensbæk er en by med tradition for et rigt og velfungerende sports- og idrætsliv.
Det værner vi om, og det er vigtigt for os i Vallensbæk Kommune, at der findes gode, tidssvarende faciliteter, som inviterer til galde krumspring og fysisk udfoldelse i mange variationer.
Skal du i stedet afholde møder eller kurser, koncerter eller andre større arrangementer, er idrætscentret også stedet at gøre det.
Brugerrådet arbejder for, at idrætscentret så vidt muligt kan opfylde brugernes ønsker og behov.
Kommunalbestyrelsen har det overordnede ansvar for idrætscentret og træffer beslutninger om økonomi, rammer for centrets drift samt ansættelse af medarbejdere.
Idrætscentret har desuden et brugerråd, som tager aktivt del i centrets drift igennem ideer, forslag og kritik.
Brugerrådet medlemmer, der er fordelt således:
- 3 medlemmer udpeget af Kommunalbestyrelsen
- 3 repræsentanter for VI39, der er fyldt 18 år, som repræsenterer henholdsvis inde-, ude- og vandsport
- 1 ung repræsentant for VI39, der er fyldt 15 år men er under 18 år
- 1 repræsentant for Ældresagen/seniormotionisterne
- 1 repræsentant for centrets øvrige brugere
- 1 repræsentant for Vallensbæk Skole
- 1 repræsentant for medarbejderne
John Sørensen
Udpeget af kommunalbestyrelsen (C)
E-mail: jos@vallensbaek.dk
Stedfortræder: Carl Eltorp
Firat Sari
Udpeget af kommunalbestyrelsen (C)
E-mail: fsa@vallensbaek.dk
Stedfortræder: Zitta Mogensen
Henning Boe
Udpeget af kommunalbestyrelsen (A)
E-mail: henningboe@icloud.com
Stedfortræder: Martin Nielson
Christian Pedersen
Repræsentant for VI39 fodbold
E-mail: formand@vallensbaek-if.dk
Stedfortræder: Thomas Brøndum
Paul Erik Sørensen
Repræsentant for VI39 Håndbold
E-mail: poso@post2.tele.dk
Stedfortræder:
Marianne Friis Mikkelsen
Repræsentant for VI39 Svømmeklub
E-mail: marianne@friis-mikkelsen.eu
Stedfortræder:
Sandra Rørvig
Repræsentant for VI39 Gymnastik
E-mail: s.rorvig01@gmail.com
Niels Erik Tulstrup
Repræsentant for Seniormotionisterne/Ældresagen
E-mail: tulstrup.henriksen@mail.tele.dk
Stedfortræder: Ole Løndal
Rasmus Bigler
Repræsentant for VARK (centrets øvrige brugere)
E-mail: rasmus.bigler@gmail.com
Emil Bonne
Repræsentant for Vallensbæk Skole
E-mail: ebk@vallensbaek.dk
Henrik Andersen
Repræsentant for Idrætscentret
E-mail: hha@vallensbaek.dk
Stedfortræder: Kristian Langberg
Sekretær
Thomas Brose
E-mail: thb@vallensbaek.dk
Brugerråd for Vallensbæk Idrætscenter
Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Tirsdag den 21. september 2021 kl. 19.00.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
- Sandra Rørvig (SR)
- Paul Erik Sørensen (PS)
- Thomas Brose (TB),
- John Sørensen (JS)
- Niels-Erik Tulstrup (NT)
- Henning Boe (HB)
- Marianne Friis-Mikkelsen (MF)
Afbud:
- Jette Lundgaard (JL)
- Rasmus Bigler (RB)
- Claus Svanum (CS)
1. Bemærkninger til sidste referat
Ingen bemærkninger.
2. Forpagter af cafeen har ordet
- Forpagteren syntes der er kommet godt gang i den, efter vi har lukket det hele op efter covid-19.
- Der er blevet styr på vandet i kælderen under cafeen, men de mangler stadigvæk at få tingene på hylderne.
3. Kommentar til budget 2022
- Vi synes det er bekymrende, at der ikke er planlagt eller afsat midler til styrkelse og fornyelse af idrætsfaciliteterne i Vallensbæk de næste 3 år. Med den forventede indbygger vækst der vil komme med nybyggeriet – heriblandt mange forældre med børn – vil der komme et yderlig pres på de nuværende faciliteter. Med Vallensbæk Kommunes udmelding om at den vil være en idrætskommune, hvor alle har muligheden for at dyrke deres idræt, håber brugerrådet, det vil blive taget i betragtning ved kommende budget forhandlinger.
4. Valg til brugerrådet
- Der skal inden næste brugerrådsmøde laves valg af de forskellige repræsentanter til brugerrådet 2022.
5. Nyt fra Idrætscenteret
- Idrætscenteret har fuld åbent nu og der er ingen restriktioner. Der vil fortsat blive tørret hyppigere kontaktflader.
- Vi har været inde og hjælpe fodbold med nye vogne de kan bruge, når de skal have tingene med ud på banerne (fodbold har selv valgt vogntypen).
- Idrætscenteret betaler lys ved Padelbanerne på stisystemet.
6. Nyt om svømmehal
- Svømmehalsprojektet skrider fremad, lige pt. er de i fuld gang med at grave ud.
- Brugerrådet er bekymret for, der forsvinder for mange fælles mødelokaler i forbindelse med sammenbygning med svømmehal.
- (HB) syntes ikke de øvrige foreninger er blevet hørt, i forbindelse med udvidelse af Idrætscenter med svømmehal. Og har savnet noget mere inddragelse. Han syntes man mangler fortællingen om det er en udvidelse af idrætscenteret og ikke bare en ny svømmehal, der bliver lavet.
7. Eventuelt
- På næste brugerrådsmøde skal vi have et punkt på, hvor vi skal snakke om forslag til, hvad Vallensbæk Idrætscenter skal hedde, når sammenbygningen med svømmehallen er færdig.
- (JS) har påpeget kaos omkring parkering ved idrætscenteret. Brugerrådet er meget bekymret omkring parkeringsområdet foran idrætscenteret.
- På næste brugerrådsmøde er det aftalt, at Sandra skal fortælle hvordan hun ser Idrætscenteret i dag og i fremtiden. Her tænker vi især på fællesarealer.
Næste møde tirsdag den 14 december kl. 18.30.
Brugerråd for Vallensbæk Idrætscenter
Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 17. maj 2021 kl. 19.00.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
- Sandra Rørvig (SR)
- Paul Erik Sørensen (PS)
- John Sørensen (JS)
- Niels-Erik Tulstrup (NT)
- Henning Boe (HB) - afbud
- Marianne Friis-Mikkelsen (MF)
- Jette Lundgaard (JL)
- Annette Belling (AB)
- Claus Svanum (CS)
- Rasmus Bigler (RB) - afbud
- Thomas Brose (TB)
1. Bemærkninger til sidste referat
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafeen har ordet
- Forpagteren har det svært under covid-19.
- Men folk har taget godt imod deres take away, som de har 4 dage om ugen.
- Forpagteren vil til at lave hjemmelavet is.
3. Mulighedskatalog
- Brugerrådet indsender forslag om, udskiftning og opsætning af gadelamper ved området omkring padelbanerne. Anslået pris ca. 160.000,-.
4. Ønske fra Vallensbæk fodbold om klubhus.
- Vi havde i brugerrådet en god drøftelse, hvor der blev lagt vægt på at vi skulle styrke fællesskabet mellem alle de forskellige brugere af Idrætscentret – alt fra agility til petanque - så man som idræts udøver i Vallensbæk er en del af et stort fællesskab til gavn og glæde for mange unge i alle aldre.
- Med det kommende byggeri af svømmehallen og de medfølgende ændringer af faciliteterne i hele Idrætscenteret vil vi arbejde for at der bliver bedre mulighed for at alle brugere kan have en god oplevelse – ikke kun når de dyrker deres sport – men også når man er færdig.
- Vi mener ikke at det vil styrke fællesskabet omkring idræt i Vallensbæk, hvis alle klubber, idrætsgrene har deres egne lokaler – men at det at vi kan mødes allesammen vil styrke sammenholdet.
- Der er mange unge trænere, ledere mv. i Vallensbæks idrætsliv og vi er sikker på at de vil kunne have gavn af at kunne mødes på tværs af idrætsgrene i et socialt afslappet miljø.
- Vi vil gerne invitere Vallensbæk IF Fodbold – og øvrige brugere – til at komme med forslag til hvordan vi i fremtiden kan bruge Idrætscentrets rammer og herunder Cafe Svanen.
- Vallensbæk Idrætsforening af 1939 – VI39 – vil være det naturlige sted at drøfte disse tiltag.
5. Nyt fra Idrætscenteret
- Idrætscenteret har åbent for både udesport og inde sport.
- Der er ikke åbnet for vores baderum endnu. Vores fitnessrum er også stadigvæk lukket.
- Vi har desværre rigtig mange problemer med vand i kælderen ved vores forpagter. Kommunal ejendom er på sagen.
- Vi er i gang med at få trukket internet til tennishal og padelbanerne, så de kan komme med på vores booking automatisk.
- Der bliver lavet et nyt lille skur til senior petanque. Samt der bliver lavet en overdækning ved petanquehusets terrasse.
- Vi har fået lavet noget af undergulvet i Hal 2, som var faldet sammen.
- Vi skal have ny springgravsmadras, gymnastik har søgt nogle penge, resten betaler idrætscenteret.
6. Nyt om svømmehal
- Svømmehalsprojektet blev vist for brugerrådet.
- Første spadestik forventes 2. juni, hvis projektet får sin endelige politiske beslutning.
7. Eventuelt
- Annette Belling meddelte os at hun går på pension d. 1. august.
Næste møde blev ikke aftalt, men kommer til at ligge i august/september. TB vender tilbage med en dato.
Brugerråd for Vallensbæk Idrætscenter
Referat: Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 21. september 2020 kl. 19.00.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
Sandra Rørvig (SR)
Paul Erik Sørensen (PS)
Thomas Brose (TB),
John Sørensen (JS)
Niels-Erik Tulstrup (NT)
Henning Boe (HB)
Marianne Friis-Mikkelsen (MF)
Jette Lundgaard (JL)
Annette Belling (AB) Afbud
Claus Svanum (CS)
Rasmus Bigler (RB) Afbud
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafeen har ordet.
Forpagteren har det svært under covid-19
(HB)Forslag fra brugerråd om hjælp til cafeen omkring kommunikation (kunne kommunen hjælpe).
3. Budgetsvar
Ingen indsigelse.
(PS) sender svar.
4. Nyt fra Idrætscenter.
Personale:
Vi har ansat Kristian Langberg på fuldtid, han kommer fra lignende job, og har kunne gå lige ind.
Vi har lige pt. Kim inde 3 timer om dagen, for at hjælpe til med ekstra rengøring/afspritning.
Idrætscenteret følger det regler der er omkring Covid-19, vi er lidt udfordret af, der er flere som går i vores omklædningsrum samtidig, end det er tilladt.
Vi har indviede vores nye kunstgræsbane den 22/8-20:
Nyt LED lys
Ny udskiftningsbokse (gamle busskure)
Ny scoringstavle
Nye fliser omkring gammel tribune
Der er kommet godt gang med Padelbanerne.
Der er ikke noget nyt omkring Rygepolitik på området og omkring vores foreninger.
5. Nyt om svømmehal.
Projektet er vundet af Combi Byg A/S
Nu går vi ind i en face hvor projektet skal passes til.
6. Brug af motionsrum.
Hvem må bruge motionsrummet? Der er stigende interesse for brug af motionsrummet.
Brugerrådet mener det kun kan kun bruges af foreninger på idrætscenteret.
Dvs. træner eller holdleder kan booke lokalet til holdet.
7. Eventuelt.
Hvad er brugerrådets holdning til fælles klublokaler?
Det skal være fælles lokaler og ikke klublokaler til den forening.
Brug af spejlsal skal laves en ensrette vej rund.
(TB) kigger på mulighederne.
Brugerrådet ønsker klarhed omkring adgang til skolerne
(TB) tager en snak med skolerne.
Næste møde den 14 december kl.18.00
Brugerråd for Vallensbæk Idrætscenter
Referat: Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 24. februar 2020 kl. 19.00.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
Paul Erik Sørensen(PS)Afbud
Thomas Brose (TB),
John Sørensen (JS)
Ole Kristensen (OK) Afbud
Henning Boe (HB) Afbud
Marianne Friis-Mikkelsen (MF)
Jette Lundgaard (JL)
Annette Belling (AB)
Claus Svanum (CS)
Rasmus Bigler (RB)
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafeen har ordet.
Der er ikke noget nyt fra forpagteren
3. Nyt fra Idrætscenter.
Personale:
Der er en i personalegruppen som er blevet sat ned i tid på 30 timer.
Kim stopper den 1. april, han vil gerne fortsætte som vikar.
Vi har haft jobsamtaler i dag og forventer at have en medarbejder klar i løbet af marts.
Udskiftning af kunstgræsbane starter den 14. april forventes klar 29 maj. (JS) informere om han har bedt vej og park have fokus på vores fodboldbaner. Så de er klar lige så snart vejret tillader det.
Vi får også nyt LED lys på masterne.
Vi er også i gang med at se på mulighederne for strøm og økonomi til scoringstavle på kunstbane 2.
Vi har fået mulighed for at arve 2 stk. busstoppeskurer til vores
Kunstbane 2, som vi kan lave om til udskiftningsbokse.
Sortering af affald:
Vi er startet med affaldssortere på idrætscenteret.
Tennisklubben ønsker nyt lys i Tennishallen, vi har aftalt der bliver indhentet tilbud på priser.
Rygepolitik
Som opfølgning på det vi tidligere har drøftet i brugerrådet om rygepolitik, har vi fået en tilbagemelding fra Tilde (CSF) om hvad der videre skal ske. Brugerrådet er enige om CSF skal fortsætte med de planer der er lagt ud.
(HB) kom på vores sidste brugerrådsmøde med en forespørgsel på, om man fra Booking kan få en reminder om ens booking, lige som hos tandlægen. Det er lige pt. Ikke muligt, men KMD vil se om der på sigt kunne blive denne mulighed.
4. Nyt om svømmehal.
Der har været holdt Infomøde med totalentreprenører og besigtigelse af kælder m.m.
5. Eventuelt.
(JL) ønsker at brugerrådet drøfter, mulighed for fælles ansøgning af midler fra den store DIF pulje.
Brugerrådet blev enige om, VI39 skal tage fat i Idrætskonsulent (Christian) og se om han kan være behjælpelig
Brugerråd for Vallensbæk Idrætscenter
Referat: Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 16. december kl. 18.00.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
Paul Erik Sørensen (PS)
Thomas Brose (TB),
John Sørensen (JS)
Ole Kristensen (OK)
Henning Boe (HB)
Marianne Friis-Mikkelsen (MF)
Jette Lundgaard (JL) afbud
Annette Belling (AB) Afbud
Claus Svanum (CS)
Rasmus Bigler (RB)
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafeen har ordet.
Der er ikke noget nyt fra forpagteren
3. Nyt fra Idrætscenter.
Der har været valg til brugerrådet og alle er blevet genvalgt.
Der er julelukket på idrætscentret fra den 24/12.2019 – 02/01.2020
Sortering af affald
Vi skal i det nye år i gang med at affaldssortere på idrætscenteret.
Svømmehal Pilehaveskolen
Vi har et stort stillads i hallen, da der skal skiftes tagbrønde i taget og der kommer nyt loftlys. Det kommer til at stå hele januar 2020.
Overvågning til optælling.
Vi overvejer at lave noget specialet overvågning i hallerne, som kan kobles på vores booking, så kan man se om hallerne bliver brugt i den tid den er booket.
4. Rygepolitik på området omkring idrætscenteret.
Der blev talt om i brugerrådet at få fjerne alle askebæger ved alle indgang. Der blev også talt om, der skulle laves en pavillon. som der kan henvises til for rygerne. I pavillonen skal der være noget aktiv som opfordre til rygestop (skilte eller hvad der kan findes på).
Brugerrådet opfordrer CSF til at tage snakken med klubberne omkring rygepolitik, for trænere og holdledere.
5. Eventuelt.
(HB) kom med er forespørgsel på, om man fra Booking kan få en reminder om ens booking, lige som hos tandlægen.
NÆSTE MØDE DEN 24/2 2020 KL.19.00
Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 21 oktober kl. 19.00 i mødelokale 3.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere: John Sørensen (JS), Henning Boe (HB), Marianne Friis-Mikkelsen (MF), Jette Lundgaard (JL), Paul Erik Sørensen (PS), Ole Kristensen (OK), Annette Belling (AB) afbud, Claus Svanum (CS), Rasmus Bigler (RB) afbud, Thomas Brose (TB)
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafeen har ordet (dialog med foreningerne).
- Claus og Kirsten har sagt op hos CGC og satser på cafeen i Idrætscenteret.
- Forpagteren syntes det har været en lidt svær start, men ser positivt på tingene.
- Vi talte om hvordan forpagteren skulle tage kontakt til klubberne. De blev også opfordret til at gøre mere reklame og synlighed, f.eks. via facebook.
3. Ny Idrætskonsulent.
- Kristian Buhl vores nye idrætskonsulent fortalte lidt om sig.
4. Rygepolitik på området omkring idrætscenteret.
- Tilde Jensen sundhedskonsulent var og fortæller om tankerne bag rygepolitik på udeområderne omkring Idrætscenteret. og vi havde en snak om hvordan det skal gribes an.
- Det blev aftalt at brugerrådet kommer med nogle forslag/ideer til hvordan man kunne gribe det an, til næste brugerrådsmøde.
5. Høringssvar til budget.
- Brugerrådet har ingen kommentar til budget 2020-2023
6. Nyt fra idrætscenteret.
- Åbning af nye Padel-baner og jubilæum den 27/10 kl.10.00
- Vi laver første den gamle kunstgræsbane til maj i 2020.
- Gratis kursusforløb i ledelse og rekruttering af frivillige.
7. Nyt fra svømmehal.
- Der er ikke noget nyt om svømmehallen, der er møde i styregruppen til svømmehallen torsdag den 24/10
8. Eventuelt.
- Der var ikke noget til evt.
NÆSTE MØDE DEN 16 december 2019 KL.18.00
Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 3 juni kl. 19.00 i mødelokale 3.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere: John Sørensen (JS), Henning Boe (HB), Marianne Friis-Mikkelsen (MF),
Jette Lundgaard (JL), Paul Erik Sørensen (PS), Ole Kristensen (OK), Annette Belling (AB) afbud, Claus Svanum (CS), Rasmus Bigler (RB), Thomas Brose (TB)
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafe i Idrætscenteret.
- Ny forpagter præsentere sig selv og deres ideer med at drive cafeen. De vil meget gerne i dialog med alle foreninger for at finde ud af hvad de forskellige foreninger har af behov og ønsker.
De starter ud med at holde bemandet åbent kl.16.00 – 21.00, men hvis behovet er anderledes, så ændre de i deres åbningstider. Der vil blive stillet maskiner op, så man altid kan få noget koldt og varm at drikke.
3. Nyt fra Idrætscenteret.
- Det blev Claus Thyrrestrup og Kirsten Pogel som skal drive vores cafe i Idrætscenteret. Cafeen kommer til at hedde ”Svanen”
- Vi er ved at få lavet gitter i cafeen, så cafeen altid kan stå åbent. Projekt bliver betalt af direktionen.
- Nu har Kommunalbestyrelsen godkendt, at der overføre 1.700.000 kr. fra 2020 til 2019 vedrørende udskiftning af kunstgræstæppe på Idrætscenteret.
- Vi er i dialog med en rådgiver til projektet udskiftning af kunstgræstæppe, da den gamle banen er så gammel, at der ikke er nogen miljøgodkendelse på den. Så vi skal i gang med alt papirarbejdet og tegninger helt fra bunden af. Dette er et meget stort og tidskrævende arbejde, så derfor ønsker vi en rådgiver på projektet. Sådan processer tager meget lang tid, når det hele skal behandles. Så vi kan nok desværre ikke forvente banen klar før sent efterår 2019. Vi har indhentet 4 tilbud på banen og vil vælge ud fra det billigste.
- Krolf starter op den 11 juni, de får hjælp fra DGI til at få lavet banen og lærer reglerne denne dag. Idrætscenteret har betalt for projektet.
- Der er nu sendt en ansøgning til Miljø i Ishøj om vores Padel og tennisbaner. Vi har udvalgt leverandør ud for den som var billigst. Der kan ikke indgås nogen endelig aftale med leverandør, før vi har godkendelse fra Ishøj. Vi håber ikke det tager ret langt tid at behandle, da vi ikke mener der er noget miljøproblemer i det projekt.
- Vi har holdt møde med Vallensbæk fodbold, som var meget utilfredse med banerne over foran skolen. Vi prøver hele tiden at lappe de huller som der kommer over på banerne, men det er også baner hvor skoleeleverne leger og laver huller på. Vi har aftalt at lægge noget nyt græs i de største huller over sommeren. Det vil betyde nogle baner vil blive lukket midlertidigt. Dette er efter aftale med fodbold, og selve arbejdet vil blive lavet af Idrætscenteret og Vej og Park.
4. Nyt om Svømmehal.
- Styregruppen har hold møde 16 maj 2019, hvor det endelige byggeprogram er blevet godkendt.
- Projektet er sendt i udbud
- (TB) har fortalt lidt om hvordan forløbet vil være efterfølgende.
5. Ideoplæg til springcenter fra Gymnastik (JL).
- Jette har præsenteret et rigtig fint oplæg fra Gymnastik om en ny springhal, som Hal 3.
Brugerrådet syntes det giver god mening og mener gymnastik skal gå videre med det.
6. Mulighedskatalog.
- (JS) sender et oplæg på tribune på kunstgræsbane 1 til Ole, som skal med i mulighedskataloget.
7. Eventuelt.
- (HB) har informeret om der er sket nogen ændringer i VI39 hovedforening. Foreningen vil stadigvæk forsætte, men i en lidt anden form. Deres vedtægter kan findes på www.VI39.dk
- Ole Kristensen ønsker at gå af som formand. Paul Erik Sørensen er valgt som ny formand.
- 19 august 2019 har idrætscentret 40 årsjubilæum.
- Brugerrådet ønsker foreninger fra idrætscentret bliver hørt i forbindelse af indretning af ny svømmehallen.
- (JL) Vil gerne følge op på Leg på Streg.
NÆSTE MØDE DEN 23 september 2019 KL.19.00
(Høringssvar til budget 25/9)
Ref.: Thomas Brose
Vedr.: Brugerrådsmøde i Vallensbæk Idrætscenter
Tid: Mandag den 11 februar kl. 19.00 i mødelokale 2.
Sted: Vallensbæk Idrætscenter
Deltagere:
Paul Erik Sørensen (PS), Thomas Brose (TB), John Sørensen (JS), Ole Kristensen (OK), Henning Boe (HB), Marianne Friis-Mikkelsen (MF), Jette Lundgaard (JL), Annette Belling (AB) afbud, Claus Svanum (CS) afbud, Rasmus Bigler (RB),
1. Bemærkninger til sidste referat.
Ingen bemærkninger.
2. Forpagtning af cafe i Idrætscentret.
Valg af 2 repræsentanter til ansættelsesudvalget, som holder ansættelsessamtaler den 11 marts 2019 kl.17.00.
- Jette Lundgaard
- Ole Kristensen
Bemærkninger/aftaler vedrørende brug af cafelokaler, så længe der ikke er en ny forpagter. (vedlagt dokument)
3. Nyt fra Idrætscentret.
- Der er stigende tilgang til de små årgange i Håndbold, så der er indkøbt 2 stk. minihåndboldmål, så vi nu har 8 stk. og kan lave 4 minihåndboldbaner i de to haller.
- En fra personalegruppen har fået plejeorlov, vi har Kim Sørensen inde som vikar.
- Franz stopper som seniorjob den 20 juli, da han skal på efterløn. Vi har ansat Kim Sørensen i Midlertidig stilling i et år. Da Idrætscentret har brug for at finde ud af, hvilken profil der skal bruges i den stilling.
- Idrætscentret er stadigvæk i gang med at undersøge om mulighederne for padelbaner og har talt med Tennisklubben om dette. Tennisklubben er indforstået med vi nedlægger bane 1&2, for at lave padelbaner og en tennisbane med kunstgræs på.
4. Nyt om Svømmehal.
- Styregruppen skal på studietur til nogle svømmehaller på Sjælland for at få inspiration den 14/2 2019.
- Brugerrådet ønsker at blive inddraget i processen, når vi når videre i svømmehals projektet. De vil gerne give input/ønsker til faciliteter i svømmehallen (fitness, omklædning, indgangsparti, osv.)
5. Eventuelt.
Brugerrådet mener man bør ændre den unge under 18 til under 25 år. Det er rigtigt svært at rekrutterer unge under 18 år.
Planlæggelse af møder 2019.
- 3 juni (forslag til mulighedskatalog 6/6)
- 23 september (Hørringsvar til budget 25/9)
- 16 december
NÆSTE MØDE DEN 3 juni 2019 KL.19.00
- sund mad
- at cafeen er et samlingssted
- at det er en forpagter, der vil udvikle sammen med foreningerne
- der skal være klare åbningstider for betjening
- at cafeen altid er åben – også når der ikke er betjening
- at der er en kop kaffe – kan være kombination af forpagter og automater
- at man selv må tage noget med når der er lukket
- • passe på med at favorisere nogle spisesteder frem for andre
- Cafeen står åben
- Foreninger kan selv sælge forplejning til kampe og arrangementer
- Foreningerne kan bestille mad udefra
- Foreningerne må låne cafeen, køkken og service. Skal selv vaske op og rydde op. Aftales med lederen af Idrætscenteret.
- Der opstilles automater med varme og kolde drikkevarer (minus øl) og myslibarer
- Vigtigt at aftale kommunikationen- hvad må man. Center for Sundhed, Kultur og Fritid skriver et udkast som drøftes på Brugerrådets møde den 11. februar. Herefter sendes besked til Idrætscenterets brugere.
Idrætscentret byder på et stadion, en træningshal, tennisbaner, kunstgræsbaner og meget mere.
Nedenfor finder du en oversigt over idrætscentrets mange sportsfaciliteter.
Indendørsfaciliteter
- Opvisningshal, 47 x 26 meter, med pladser til 300 tilskuere. Hallen er udstyret med scoringsanlæg, mikrofonanlæg samt udstyr og opstregning til badminton og håndbold
- Træningshal, 47 x 22 meter, med bander. Der er monteret tove, ribber, bomme, og der findes udstyr til redskabsgymnastik samt en springgrav. Hallen er uden tilskuerpladser, men med mikrofonanlæg samt udstyr og opstregning til badminton og håndbold. Udstyr til volleyball og kurve til basketball (ingen opstregning)
- Kondilokale med vægte og motionsredskaber
- Mindre motionssal, 23 x 8 meter, med ribber, spejle og musikanlæg
- Omklædningsrum med bad og toiletforhold
- Skydebaner med klublokale. Fire standpladser til 15 meter og fire standpladser til 25 meter.
- Tennishal beliggende i selvstændig bygning: to baner og omklædningsrum med bad og toiletforhold
Udendørsfaciliteter
- Stadion med fodboldbane og asfalteret 400-meterbane til blandt andet rulleskøjteløb. Stadion er udstyret med speakerrum samt 200 siddepladser
- Græsbaner til fodbold (11-, 8-, 5- og 3-mands)
- To kunstgræsbaner (11 mands) med lys
- 12 petanquebaner med lys
- Tennisanlæg med 6 rødgrusbaner til brug i sommerperioden 1 kunstgræs tennisbane samt klubhus til brug året rundt
- Agility-område
Foreninger i Vallensbæk kan benytte idrætscentrets mødelokaler.
Idrætscentret har tre mødelokaler, som de lokale foreninger og fællesskaber har mulighed for at benytte til møder, kurser og lignende.
Rammerne
- Mødelokale 1: Borde og stole til 12 personer.
- Mødelokale 2: Borde og stole til 12 personer.
- Kursuslokalet: Plads til 30 personer, desuden AV-udstyr, overheadprojektor, white board-tavle, flipover, mødeborde, konferencestole, reoler.
På Vallensbæk Idrætscenter kan du også afholde koncerter og større arrangementer. Det være sig inden døre såvel som i det fri.
Centrets parkanlæg kan rigges til med scene, lyd, lys og andre fornødenheder, ligesom det er muligt at arrangere toiletfaciliteter, rengøring og affaldsopsamling.
På idrætscentrets parkeringsplads er der plads til 122 biler, heraf 5 invalide pladser. Hvis vi inddrager arealerne ved tennishallen til parkering, kan der blive plads til knap 50 biler ekstra.
Ring og få en uforpligtende snak med centerlederen om mulighederne for at afholde et større arrangement.
Glæd jer til vinterferien i Vallensbæk, hvor lokale foreninger åbner dørene og inviterer indenfor til sjove aktiviteter.
Mandag kl. 10-12: Vallensbæk Tennis & Padel Klub inviterer til sjove tennisaktiviteter i Vallensbæk Idrætscenter, Hal 1 (Idræts Allé 2, 2665 Vallensbæk)
Onsdag kl. 10-12: Vallensbæk Rideakademi inviterer til kæphesteridning i Ridehallen på Vallensbæk Rideakademi (Vejlegårdsvej 123-125 2665 Vallensbæk)
Det er gratis at deltage og kræver ingen tilmelding. Du bestemmer selv, om du vil være med fra start til slut eller blot noget af tiden.
Hvis du har spørgsmål til aktiviteterne, kan du kontakte idrætskonsulent Elisabet Moesgaard på tlf.: 21240509.
- Mandag til torsdag: 7:30 – 22:00
- Fredag: 7:30 – 20:30
- Lørdag og søndag: 8:00 – 15:30
Idrætscentret holder lukket
- Juli måned og mellem jul og nytår.
- Skærtorsdag, langfredag, 1. påskedag og 2. påskedag.
- St. Bededag
- Kr. Himmelfartsdag
- Pinsedag og 2. Pinsedag
- Grundlovsdag