Det kan desværre hænde, at delecykler ikke står hensigtsmæssigt i Dotts cykelparkeringsområder. Opdager du, at en af cyklerne er landet et forkert sted, skal du skrive til Dott via support@ridedott.com. Hvis det drejer sig om en konkret cykel, der står uhensigtsmæssigt, så tilføj gerne cyklens placering, cyklens QR-kode (det finder du mellem cyklens styr) og et billede af cyklen.
Det er Dott, som er ansvarlig for, at cyklerne er parkeret korrekt. Cyklerne er udstyret med GPS, så Dotts medarbejdere løbende kan overvåge og indsamle delecykler, som står forkert parkeret.
Hvis du alligevel oplever problemer med henlagte delecykler, som ikke indsamles eller stilles korrekt, er det også muligt at henvende sig til Dotts supportafdeling.
Det kan dreje sig om følgende situationer:
- Henlagte delecykler som står uden for Dotts parkeringsområder
- Delecykler som er væltet eller roder i gadebilledet
- Delecykler som står på privat grund uden grundejers tilladelse
For at kontakte Dott, send en indberetning over e-mail til support@ridedott.com med:
- Delecyklens placering
- Delecyklens QR-kode, som du kan finde mellem køretøjets styr
- Et foto af den pågældende delecykel
Kommunen er i løbende dialog med Dott og Region Hovedstaden med henblik på, at delecyklerne udrulles bedst muligt og med færrest mulige gener for fodgængere, cyklister og lokale beboere.
Vallensbæk Kommune er sammen med otte andre kommuner med i projektet, som er finansieret af Region Hovedstaden. Projektet løber frem til udgangen af 2025, hvorefter kommunerne og regionen beslutter, om delecyklerne fortsat skal være et tilbud til borgerne i de ni kommuner.